Friday 23 January 2009

سوپ کرفس

جو پرک
مرغ یا آب مرغ
جو پوست کنده
کرفس
هویج
پیاز
زردچوبه ، فلفل و کمی رب

جوپرک وکمی مرغ و پیاز را می گذارم، بپزد.( من خیلی از آب مرغ استفاده نمی کنم) کمی هویج حلقه شده و ساقه کرفس حلقه شده وخیلی کم جوپوست کنده راهم اضافه می کنم و ادویه را هم اضافه میکنم .10 دقیقه قبل از برداشتن از روی اجاق، یک کمی رب گوجه را هم برای رنگش اضافه می کنم.
توضیحات این سوپ از خودش مفصلتر است.
اول اینکه من وهمسرم سوپ خیلی رقیق دوست داریم بنابراین مواد کمی در آن میریزم.
فکر کنم برای شما سوال شده چرا هم جوپرک و هم جو پوست کنده می ریزم دلیلش این است که جو پرک زود می پزد و لعاب خوبی می دهد اما جو پوست کنده زمان بیشتری برای لعاب دادن لازم دارد. من جو پرک را به عنوان لعاب سوپ استفاده می کنم و کمی جو پوست کنده را چیزی شبیه حبوبات.یعنی وقتی سوپ آماده می شود دانه های جو پوست کنده کمی باد کرده و شبیه دانه های بلال در سوپ می شود پس طبیعی است که باید مقدار کمتری داشته باشد.
جو پرک و مرغ و جوپوست کنده را من در خیلی از سوپها استفاده می کنم و مواد دیگر را عوض می کنم یعنی از شیر و قارچ و یا سیب زمینی و فلفل دلمه و خیلی چیزهای دیگر استفاده کرده ام که اگر دوست داشتید امر بفرمائید مرقوم کنیم.
به نظر من مهمترین نکته در پختن سوپ این است که آنرا آش نکنیم یعنی مواد مورد استفاده را زیاد نکنیم ( منظورم از نظر تعداداست)، همواره سعی کنید در سوپها یک ماده غالب و دو سه ماده دیگر ( اینجاغالب جو بود و مواد دیگر هویج و کرفس و مرغ) داشته باشید.
به عنوان چاشنی آبلیمو و روغن زیتون را امتحان کنید.
دستور این سوپ مال خودم بود!!
پی نوشت: وقتی سوپ را درست می کردم عجیب یاد بهار و حبه اش بودم.امیدوارم درست کنه و فکر کنه که یک دوست برایش ویارونه آورده ( اگر تهران بودی خودم برایت می آوردم)

1 comment:

Anonymous said...

سلام
تا جايي كه يادمه يه بار ديانا تو انارستان گفته بود تا 5 كيلوي اول كاهش وزن مربوط به چربي نيست و بيشترش احتمالا به آب و مايعات مربوطه و ...
شايد براي همين سريع برگشتي به وزن سابق
شاد باشي