Saturday 28 February 2009

5روز دوم

شنبه:پنج روز اول من که خیلی خوب نبود راستش هم به خاطر نذری و هم به خاطر تمام شدن مولتی ویتامین زیاد خوردم ، وزن امروز صبحم را نمی دانم چه کنم چون ترازوی من عقربه ای است و هفته پیش کمی کمتر از 62 بود من گرفتم 61.8 حالا هم همان جوریه برای اینکه دلم خوش باشه می گیرم 61.7 فعلاً بروم سر کار .
کائنات یاد من بیندازید مولتی بخرم ...................
من مولتی ویتامین خریدمااااااااااااا. این وزن من بسی احمق تشریف دارد ( ببخشیدا) تا دیروز صبح کمی نزدیک 61 بود تا فهمید من می خواهم اعلامش کنم دوباره زیاد شد حالا که کار از کار گذشت دوباره کم شده!!!!!!!! راستی این که می گویند ترازو دیجیتالها دو کیلو بیشتر نشان می دهد درسته؟ من این ترازوم را با وزنه چک کردم تا 5 کیلو را درست نشان می دهد.

یکشنبه: یک کم با این ترازو ور رفتم یعنی تا حدود 8 کیلو را با ترازوی آشپزخانه وزن کردم و بعد رویش گذاشتم و تنظیم کردم خوشبختانه وقتی با این تنظیم جدید روش رفتم فقط درحدود نیم کیلو بیشتر نشانم داد. خیالم راحت شد تا پایان جام با همان تنظیم قبلی کار می کنم بعد درستش می کنم. داشتم وسوسه می شدم بروم یک ترازوی دیجیتال بخرم.
این آقایان هم موجودات عجیبی هستندا وقتی من چاقتر بودم ( هنوز هم چاقم) این گرامی همسر می گفت تو که چاق نیستی!!!!!!!!! حالا هی ذوق می کند و می گوید خیلی خوب شدیا قبلاً شکم در اورده بودی!!!!!!!!!( من هنوز هم شکم دارم)

دوشنبه: دیشب من زنگ زدم به آقای همسر که بعد دو روز نبودن داشت برمی گشت تهران گفتم شام چی برات درست کنم؟ بین این همه غذای رژیمی سالم گفت الویه خلاصه یک الویه بسیار بسیار کم سس درست کردم که خودم فقط یک قاشق ازش خوردم ولی موقع درست کردن کلی به مرغ و ذرت و ...........ناخنک زدم . امروز هم که همش دویدم و عجیب هم احساس گرسنگی می کردم بارها امتحان کردم که اگر یک وعده ام نا منظم شود بقیه روز هم نامنظمم.

سه شنبه: سعی می کنم امروز خوب بخورم، راستی دیشب یک کم شیر سویا خوردم عجب بدمزه بود.
کاملاً احساس می کنم که حالم خوب است و بدنم در بهترین شرایط است . عجیب احساس آمادگی می کنم تا بدوم کاری که برایم همیشه سخت بوده است اما باز هم وقتی می دوم به سرفه می افتم.
آخر می شود ازباقالی پلو مامان گذشت...........................

چهارشنبه: امروز غر می زنم:
ناسالم نمی خورم اما خوردنم به نظرم زیاد شده، چه کار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خیلی وقت بود وسوسه چیزی نمی شدم ، اما چند روزه دلم شیرینی می خواهد بوی بعضی غذاها آی مستم می کند. البته تا حالا که جز باقالی پلو دیشب که خیلی هم غیر رژیمی نبود و آن بیسکوئیت روز دوشنبه که آن هم چون می دانستم تا ساعت 4.5 نمی توانم ناهار بخورم، خوردم. مقاومت جانانه ای کردم .اما از این وسوسه شدن خیلی متعجب و نگرانم. چه کار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آب می خورم البته نه به شدت قدیم (باید دم به دقیقه دستشوئی می رفتم) چای سبزم روزی دو تا قرصش را می خورم میوه خوردنم هم بد نیست اما اوضاع مزاجیم افتضاح است و وزنم خیلی کم تغییر می کند.چه کار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

فکر کنم روش رهایی از استپ نیازمندم. آب خواهم خورد........



پنج روز دوم

شنبه

10/12

یک شنبه

11/12

دو شنبه

12/12

سه شنبه

13/12

چهار شنبه

14/12

یخواب

بیداری

11:45

6:30

3:00
8:30

1:00
6:00

1:00
7:30

12:00
7:00

صبحانه

30 گرم نان (80) 20 گرم پنیر (40) یک خرما (20)

یک گردو (30)

30گرم نان (80) 20 گرم پنیر (40) یک خرما (20)

30 گرم نان (80) + 20 گرم پنیر (45)

30 گرم نان (80) 20 گرم پنیر (40) یک خرما (20)

دو گردو (60)

30 گرم نان (80) 20 گرم پنیر (40) یک خرما (20)

دو گردو (60)

میان وعده

نصفه سیب (50
سه قاشق شله زرد (50)

یک سیب (80)
یک لیوان شیر (100) + یک ساقه طلائی (30)

200 گرم شیر (130) + 2 تا بیسکوئیت (100)

یک سیب سبز(80)

یک سیب سبز (80) + شیر (100) + ساقه طلائی (30)

ناهار

نیمرو (120)+30 گرم نان (80)+100 گرم ماست (50)

100 گرم نان جو (280) + املت سبزیجات (150) + کمی ماست (20)

سیب زمینی و مرغ و نان (500)

150 گرم مرغ پخته (300)+
20 گرم نان (60)

100 گرم نان سنگگ داغ (250)+ 150 گرم مرغ (300)

میان وعده

30 گرم نان(80)
20 گرم پنیر (45)

یک لیوان شیر (100) + یک ساقه طلائی (30)

یک سیب (80)

یک لیوان آب پرتقال (110) + یک ساقه طلائی (30)

یک هویج(10)

شام

180 گرم شیر (100) + یک ساقه طلائی (40)

مخلفات الویه (400)

چهار قاشق الویه (300)

10 قاشق باقالی پلو با مرغ (400)

شیر (100) + دو خرما (40)

میان وعده

4 قاشق آش رشته (60) + یک لقمه نان پنیر گردو(80)

------

نصفه سیب سبز(50)

یک لقمه نان پنیر گوجه (100)

ناخنک به میرزا قاسمی طبخ شده برای همسر (200)

پیاده روی

ورزش

30 دقیقه
------

80 دقیقه
-----

90 دقیقه
-------

75 دقیقه
--------

20 دقیقه
کار خونه

مایعات

5 لیوان

8 لیوان

5 لیوان

6 لیوان

خیلی

(مولتی، فولیک)

+ +

+ +

++

+ +

+ +

کالری دریافتی

925

1330

1285

1280

1280

ملاحظات

حالا یکروز هم من زیر 1000 بخورم
گفته بودم نون دوست دارم بعضی وقتها این طوری می شود

امروز خیلی تقریبی حساب کردم

تا ساعت 6 بعداز ظهر همه چیزعالی بود رسیدم خانه مامان و آن باقالی پلو کار دستم داد

ظرفهای کابینتها را در آوردم وشستم

22 comments:

Anonymous said...

بنده به نمایندگی از کائنات جهت یادآوری خرید مولتی ویتامین دارم آلارم میدماااااااااااااااااا

ایدین said...

سلام

مولتی ویتامین فراموش نشه!
این هفته هفته شماست پس با دقت از ان بهره ببرید!
موفق باشی

Unknown said...

این نارسیس گل مون حسابی با مسابقه مشغول شده و داره به بهترین شکل پیش می ره. پس ادامه بده خانوم گل که معلومه چیزی نمونده به دهه ی پنجاه برسی.
ترازوهای دیجیتالی هم حساسیت به دما و فشار هوا نسبتا محسوس هستش و اگه دقت کنی معمولا طلافروشها ترازوهاشون رو توی یه محفظه ی شیشه ایی می ذارن که دقت اندازه گیری بره بالا و زیاد ضرر نکنن. اگه بتونی همون در راستای عمود بودن رو حفظ کنی و سرت رو به پایین خم نکنی و از همسرت بخوای عدد ترازو رو بخونه بهتره. منتها چون شاید امکان پذیر نباشه پذیرفتن چند درصد خطا اجتناب ناپذیره. بخصوص که این خطا توی هر بار اندازه گیری تقریبا یکسان رخ می ده
خلاصه که می ریم داشته باشیم نارسیس مون رو توی هفته ی دوم رقابت سلامت.

Anonymous said...

سلام نارسیس جونم
میگم شما هنوز شله زرد نذری دارین ؟؟؟
راستی تو چرا یه دونه ساقه طلایی رو 40 تا حساب کردی ؟ هر یه دونه اش که 25 تا حساب میشه ؟

نارسیس said...

به سوگند:
اون شله زرد را تو مدرسه بهمون دادند .من نفهمیدم این ساقه طلائی را چه کنم یکی 25 یکی 35 یکی 40 می گیره من روزهایی که کم بخورم 30 می گیرمش روزهایی که هی می خورم 40. ممنون از توجی شما سوگند جان و خواهر بدان و بسی آگاه باش که اگرچه در 5 روز اول کم نکردم اما جوجه را آخر پائیز می شمارند. (حالا آخر پائیز ما اول بهار است}

دیانا: امیدوارم خدا صدای شما را بشنود و بهار را در دهه 50 آغاز کنم

Anonymous said...

بهترم نارسیس جان
نون هم نوش جونت
منتظرم که جوجه هامون رو با هم بشمریم.
مال من اگه زیاد بود و کم نشده بود با کمال میل چندتاشو به بقیه می دم :دی

Anonymous said...

سلام

بابا بنىه خدا خواسته تعريفي كنه انگیزه بده به شما!

Anonymous said...

نارسیس جونم ممنون از لطفت خانومی.حالم بهتره.یعنی یه جورایی مثل یویو می‌مونم.یه روز خوبم ، یه روز بی‌حال! ...
می‌بینم که حسابی گل کاشته‌ای و زبون آقای همسر رو هم به اعتراف باز کرده‌ای! مطمئنم که تعریف‌های خیلی بهتر این در انتظارته... موفق باشی،خانوم گل.

Anonymous said...

نارسیس جونم من با این حساب و کتاب تو مشکل دارم ؛
آخه چرا 20 گرم پنیر 80 تا ؟؟؟؟

بیا بگو ببینیم دویدی یا نه ؟

Anonymous said...

وای ببخشید نارسیس جون من کالری نان رو اشتباهی جای پنیر دیدم . شرمنده

Anonymous said...

salam narsis aziz...dar che hali khanumi???

Anonymous said...

سلام نارسيس جون.خوب داري پيش ميري.

Anonymous said...

من يه داشنگاه معمولي ميرم.ولي خوب كلاسهامون به دليل تاخير در اعلام نتايج 3هفته ديرتر شروع شده

Anonymous said...

salam narsis aziz...negaran nabsh...to mituni khanumi...be nazare man ke aslan bad nakhordi...gahi havashai adam...neshun dahane nyaz badanie.....
nush junet....ba deghat bishtar dorost mishe
movafagh bash

Anonymous said...

نارسيس جان قربونت برم من . كارن به گور هفت جد و ابادش بخنده از اين عرضه ها داشته باشه كه تو سه ما 10 كيلو كم كنه. من تو 6 ما 12 كيلو كم كردم.

Anonymous said...

نارسیس جونم پس همسری تو هم بدتر از خانواده منه !
تو که دیروز خیلی خوب بودی . باقالی پلو با مرغت هم که 400 تا بیشتر نشده !

برای اون مشکلت هم من بهت توصیه میکنم صبحانه میوه بخوری . صبح ناشتا هم آب ولرم با آب لیموترش بخور .

ایدین said...

نارسیس عزیز

خیلی منظم پیش می روید
سعی کنید برای از بین بردن حس خواستن شیرینیجات از خرما و میوه های شیرین استفاده کنید

یکی از فایده های رژیم حساس شدن حس بویایی هستش که باید مراقبش بود

موفق باشید

نارسیس said...

به سوگند عزیز:

آخر تصمیم داشتم 1000 بخورم بعد هم مجبور شدم شیر نخورم تا کالریم بالاتر نرود. من روزی دو تا سه واحد لبنیات حتماً می خورم. اگر جدولهای قبلی من را دیده باشی من یک ستون پیش از صبحانه داشتم که عموما آب و سیب بود حالا که حذفش کردم خیلی وقتها یادم می رود دوباره می گذارمش .ممنون از راهنمائیت.

حضور اقا معلم
ممنون اما فکر کنم تو جام هیچم بشوم

Anonymous said...

می گم چرا کارن رو که تو سه ماه ده کیلو کم کرده دیدی، ولی من که تو دو ماه ده کیلو کم کردم به چشمت نیومدم؟؟؟
یعنی اینقدر لاغر شدم که به قول کارن ناپدید شدم؟ :دی
برم بخونم ببینم در چه حالی

Anonymous said...

سلام نارسیس خانوم جون
بخدا کفشام گلی نیستا یکم خاکیه بلاخره باید رد پامون بمونه یا نه؟:دی
خب خانوم نارسیس جونم جدولتون رو خوندم کالری ها رو خوندم خوب حساب کردین (ببخشید فضولی میکنم منظورم اینه که کالریها با جدول من میخونه)
شما 400 کالری مخلفات الویه خوردین؟؟؟؟نه بابا مطمئن باشین زیاد حساب کردین...راستی نه باور کنین
بعضیا مخصوصا نزدیکان وقتی لاغر میشن ادم تازه متوجه میشه چاق بودن ..بعد دیگه چی یگم..اهان ساق طلایی فکر میکنم همون 45 باشه البته بستگی داره
که شکر و روغنش درصدش چقد باشه ولی معمولی هاش مثل دایجستیو متوسط میمونه که همون 45 تاست تازه مگه روش برای 100 گرم رو ننوشته که تقسیم بر وزنش کنین؟
روش رهایی از استپ پیاده روی رو فراموش نکنین دو لازم نیست

Unknown said...

نارسیس جون سعی کن شمارش معکوس مسابقه اثر منفی روزت نذاره. مهم همین هستش که بتونی تا حد امکان روی برنامه بمونی. در برابر غذاهای وسوسه کننده هم سعی کن که کمی ازشون بخوری یا بچشی تا کمی احساس تمایلی که بهشون داری فروکش کنه. توی شرایطی که ما داریم مقاومت صرف فکر می کنم که جوابگو نباشه چون ممکنه از ادامه ی راه باز بمونیم. من خودم گاهی با بوکشیدن غذاهای خاص سعی می کردم که کمی شبیه سازی! کنم. منتها بسته به میزان اشتیاق برای خوردن باید کمی انعطاف داشت
برای یبوست قبلا یه مقاله ی خوب رو سالومه توی انارستان ترجمه کرده و انار به عنوان پست گذاشته. بعضی از بچه ها هم علیرغم توصیه های معمولی که می شه٬ کیوی رو هم موثر می دونن. به هر حال امتحانش ضرر نداره خواهر
در کل اینکه نگران عدم کاهش نباش و عجله ایی براش نداشته باش و طبق برنامه های خوبت پیش برو تا خیر دنیا و لایف استایل رو ببینی !ا

Anonymous said...

به نظر من بعضی وقتا اگه یه چیزی رو دلتون خواست خوردنش اشکالی نداره
یعنی من خودم اگه یه وقت خیلی دلم یه چیزی خواست که زیاد با رژیمم هماهنگی نداره میخورمش چون فکر میکنم وقتی واقعا آدم دلش میخواد بخوره نخوردنش بیشتر ضرر میزنه ولی خوب اینم باید حد و اندازه داشته باشه