Monday 5 January 2009

خوراک صیفی جات


من توی خانه هستم و دارم درس می خوانم، پس خوردنم زیاد شده اینجور وقتها یا یک عالمه گل کلم ولوبیا و................ را بخار پز می کنم یا چیزی مثل خوراک زیر درست می کنم. قبلاً خیلی ساده چیزهایی مثل سیب زمینی را داخل فر می گذاشتم اما با ایده ای که ازبهارعزیز گرفتم ، حالا این را درست می کنم خودم که خیلی دوست دارم و تقریباً تمام ظرف زیر را یک ظهر تا شب تمام کردم ، اما همسرم خیلی خوشش نمی آید.

مواد لازم:

پیازخلال شده
سیب زمینی بسیار باریک حلقه شده
بادمجان (با پوست) حلقه شده
کدو (با پوست) حلقه شده
گوجه فرنگی حلقه شده
فلفل دلمه حلقه شده
سیر تازه چند حبه
نعنا وترخون خشک
فلفل و آویشن ونمک
روغن زیتون

کف یک ظرف روغن زیتون می ریزیم، بعد پیاز و سیب زمینی و بقیه را لایه لایه می ریزیم و روی هرلایه یک کمی نمک و فلفل وآویشن ونعنا وترخون می ریزیم بعد هم یک ساعت در فر می گذاریم (البته یکی دو دفعه برای ناخنک زدن و هم زدن بهش سر می زنیم).

توضیحات:
این بار با این مواد درستش کردم اما معمولاً با هر چیزی که در یخچال است آنرا درست می کنم. اما بادمجان را به خاطر مزه اش، فلفل دلمه و سیر را به خاطر عطر خوبش هیچ وقت حذف نمی کنم.
من به خاطر رژیمی بودنش پنیر اضافه نمی کنم ولی اگر رویش را بعد از پخته شدن با پنیر بپوشانید و چند دقیقه در فر بگذارید ، حتی برای مهمانی هم خوب می شود. امتحان نکردم اما بعنوان مایه یک پیتزای سبزیجات هم احتمالاً بد نمی شود.
پی نوشت:
تقصیر بلاگر بود که تصویر را دیر اضافه کردم. البته باز هم مجبور شدم کیفیتش را پائین بیاورم.

2 comments:

Anonymous said...

یک قاشق غذاخوری شله زرد تقریباْ معادل یک قاشق غذا خوری برنج و یک حبه قند

BA}{AR said...

به به چه خوشمزه :)
چه عکس خوشگلی سر صفحه وبلاگت گذاشتی. حدس می زنم کار خودت باشه. ایده اش خیلی نابه :)
ممنون از لینکت.